افزایش آمار بازدید سایت و وبلاگ

·  روزانه تعداد زیادی از کاربران  در مورد جستجوی گوگل و نمایش در صفحه اول آن سوالات زیادی می‌پرسند. موارد زیر راه کارهای ساده‌ای است، که شما بسرعت می‌توانید با رعایت آنها در آگهی خود و همچنین در سایت و یا وبلاگ خود، شانس بهتر جستجو شدن را در گوگل و یاهو بالا ببرید.

·  به ترتیب اهمیت مرتب شده است:

1-
در صورتیکه وب سایت و یا وبلاگ دارید، لینک مستقیمی از سایت خود به آدرس آگهی خود در این سایت بدهید.
با کلیک کردن روی این لینک، کاربر مستقیما از سایت شما وارد آگهی شما در این سایت می‌شود. این موضوع برای گوگل اهمیت بسیار زیادی دارد. هر مقدار که لینک از سایتهای مختلف به آگهی شما در این سایت بالاتر رود، گوگل به آگهی شما امتیاز بالاتری می دهد و قابلیت جستجوی آنرا بهتر می‌کند.
در سایت و یا وبلاگ خود، لینک آگهی را در صفحه‌ای قرار دهید که با متن آگهی شما مرتبط باشد. ( این صفحه لزوما صفحه اول نیست ) گوگل هوشمند است و صفحه سایت و یا وبلاگ شما را می‌خواند و در صورتیکه به آگهی مرتبط به آن لینک داده باشید، با توجه به این ارتباط رتبه سایت و آگهی شما را بهتر می‌کند.
در صورتیکه از آگهی لینکدار استفاده می‌کنید، از آگهی خود به همان صفحه مرتبط سایت خود، که کالا و خدمات خود را کاملتر معرفی کرده‌اید، لینک بدهید، این لینک دوطرفه به مراتب رتبه آگهی و سایت شما را افزایش می‌دهد.
توجه:
در صورتیکه سایت و یا وبلاگ ندارید در اولین فرصت یکی درست کنید. ایجاد وبلاگها کاملا رایگان است و حتی سرویس دهنده‌هایی وجود دارند که امکان ایجاد سایت رایگان با امکانات بالا به شما می‌دهند.

2-
عنوان آگهی را از کلماتی انتخاب کنید که انتظار دارید کاربران و جستجوگران آنرا جستجو نمایند.
به عنوان مثال در صورتیکه شرکت شما تولید کننده صابون است، به جای درج نام شرکت در عنوان آگهی خود، عبارت /تولید کننده صابون و مواد شوینده/ را در عنوان وارد کنید.

3-
پارگراف اول آگهی شما بسیار مهم است و پیشنهاد می‌کنیم آنرا کاملا مرتبط با موضوع انتخاب کرده و از جملات کوتاه و کلمات دقیق مرتبط با موضوع کاری خود در آن استفاده کنید.

4-
سعی کنید متن آگهی شما خلاصه و کاملا مرتبط با عنوان و موضوع کاری شما باشد. درج کلمات کلیدی در متن آگهی مهم است ولی در صورتیکه تعداد آنها از 10 تا 15 کلمه فراتر رود و یا مرتبط با موضوع نباشد، آگهی شما برای گوگل spam به شمار می رود و آنرا ایندکس نمی‌کند.

5-
کلمات آگهی شما که مورد نظر برای جستجو می‌باشند، لازم است با فاصله /space/ از هم جدا شوند و به کلمات دیگر و یا حروف اضافه و علامات نچسبند. بطور مثال در صورتیکه کار شما تور است، کلمه تور را بصورت مجزا وارد کنید و از درج کلماتی مانند تورهای و یا تور، ( کلمه تور چسبیده به ویرگول ) ااجتناب کنید.

6-
هر قدر آگهی شما قدیمی‌تر باشد، با توجه به آنکه ممکن است قبلا در گوگل ایندکس شده باشد، بهتر جستجو می‌شود. بنابراین سعی کنید آگهی‌های قدیمی خود را حذف نکنید و در صورت نیاز به ویرایش آنها بپردازید.

7-
در صورتیکه موضوع کاری شما قابل تقیسم به بخشهای کوچک‌تر است، هر بخش را بصورت جداگانه و خلاصه در یک آگهی جدا و در زیر گروه مرتبط با آن درج کنید. درج آگهی در زیر گروه غیر مرتبط قابلیت جستجوی آنرا در سایت و گوگل کم می‌کند.

·  راه کارهایی برای نمایش بهتر سایت و یا وبلاگ شما در گوگل

1- به سایتهای مشابه خود و صفحات و آگهی مرتبط خود لینک بدهید. اهمیت درج لینک مستقیم در سایت برای گوگل جهت درک ارتباط بین سایتها بسیار زیاد است.

2- برای هر صفحه سایت خود عنوان title مجزا و منحصر به همان صفحه مرتبط با موضوع صفحه انتخاب کنید. آنرا بصورت html در سایت خود وارد کنید و یا از طراح خود بخواهید حتما این کار را برای شما انجام دهد. اگر همه صفحات سایت شما title مشابه داشته باشند، ارزش آن برای گوگل مشابه می‌باشد و تنها یک صفحه را ایندکس می‌کند.

3- سایت خود را بصورت frame طراحی نکنید. استفاده از frame و iframe در سایت قابلیت جستجوی صفحات داخلی آنرا کم می کند. از طراح خود بخواهید صفحه را بصورت یکدست و بدون frame به شما تحویل بدهد.

4- در سایت خود به صفحات داخلی و مرتبط با موضوع هر صفحه لینک مستقیم بدهید. گوگل از لینکهای داخلی صفحات به یکدیگر به ارتباط آنها پی می‌برد. بنابراین به صفحات غیر مرتبط لینک ندهید.

5- حتی اگر کار شما فروش کالا و یا خدمات می‌باشد، سعی کنید با درج صفحات اطلاعاتی و مقالات مرتبط با کار خود که دانش خواننده را بالا می‌برد و لینک دادن به آن صفحات میزان بازدید خود را بالا ببرید. گوگل برای سایتی که بیشتر بازدید می‌شود اهمیت بیشتری قائل است.

و سرانجام
کمی صبر کنید. نتایج تغییراتی که انجام می دهید بین 2 هفته تا یک ماه طول می‌کشد که در گوگل نمایان شود. بازخورد آنرا مشاهده کنید و سعی کنید آنرا پیشرفته‌تر و بهتر کنید.
در صورتیکه به نتایج خاصی رسیدید، خوشحال می‌شویم آنرا با ما نیز در میان بگذارید.
موفق باشید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد