بهداشت پوست و مو

موها و ناخن های شما چه چیزهایی را در مورد شما افشا می کنند.

آیا تا به حال فیلم کلاسیک بر باد رفته را دیده اید؟
زمانی که رد باتلر دست اسکارلت را می گیرد، او فورا می فهمد که دستان او خیلی سخت کار کرده اند، دست های او همه چیز را فاش می کنند.
پینه بستن دستان و پوست خشک شما یکی از دلایلش نیز تغذیه نامناسبتون می تونه باشه.
شاید ممکن تعجب کنین که چطوری امکانپذیره که ناخن های شما تغذیه نامناسب شما رو نشون بدن. علت کم پشت شدن و ترک خوردن ناخن هاتون کمبود یکسری مواد معدنی و ویتامین های ضروری در بدن شماست.
همان طور که به هنگام ایجاد یک مرض پوستی یا یک عفونت قارچی در بدنتان شما عاقلانه عمل می کنید و از آن جلوگیری می کنید، باید در این مورد نیز با تغذیه مناسب و رسوندن مواد مورد نیاز به بدنتان باعث بشید که بدنتان دچار هیچ گونه کمبودی نشه که عوارض آن باعث بشه که تاثیرات سوء روی بدنتان بر جای نگذارد.

موهای شما نیزاثر دیگری از احتیاجات شما را ارائه می دهند. اگر میزان مورد نیاز املاح و مواد معدنی و ویتامین های بدنتون بوسیله تغذیه خوب تامین بشه باز هم اثرات خوب تغذیه مناسب و در بدن خود مشاهده می کنید. اگر موهای شما می ریزد و یا در هم گره می خورد و پر پیچ و تاب شده این خودش میتونه یک هشدار باشه که شما تو تغذیه تون از نقصان یک سری مواد معدنی رنج می برین ویا نشانه ای باشه از یک مشکل جسمی مثل: کم خونی یا نا هماهنگی هورمونی. به هر حال شما باید با یک متخصص پوست برای شناخت علت این موضوع مشورت کنید. با نمونه گرفتن در آزمایشگاه میتونید میزان آهن و روی و همه نوع ویتامینها را در بدن خود چک کنید، و آزمایش تیروئید و کم خونی نیز تعیین کننده سلامت شماست.

تمام دلایل مشکلات بوجود آمده برای موها وناخن های شما شیمیایی نیست، بلکه عوامل محیط زیست نیز نقش مهمی ایفاء می کند. آلودگی هوا ، استعمال دود ، و مواد شیمیایی نیز میتونه یکی از دلایلی باشه که موها تون درخشندگی خودشو از دست بده و شروع به مو خوره گذاشتن بکنه .بعد از اینکه عوامل محیطی رو بر طرف کردید نوبت میرسه به یک رژیم غذایی مناسب که خیلی میتونه نقش موثری رو ایفاء کنه.

برای رشد مطبوع مو و ناخن باید مواد پروتئینی و ویتامین مصرف نمود، این عناصر ناخن و موهای شما را تقویت خواهد کرد و آنها را در برابر آسیب دیدگی مقاوم می کند.یک رژیم غنی : پروتئین(ماهی قزل آلا) ، کلسیم(جوانه گندم،سبزیجات)، سیلیسیم(حبوبات،آجیل) ، روی(گوشت قرمز،تخم مرغ) بیوتین(سویا،جو،هویج)
این مواد حیاتی برای همه قسمت های بدن لازم است مخصوصا موها و ناخن ها.انسان هایی که موها وناخن های خوبی دارند از تغذیه مناسب برخوردارند وکسانی که تغذیه خوب و مناسبی ندارند باید کمبود این مواد را در بدن خود بوسیله مصرف مکمل ها جبران کند.البته قبل از اینکه از هر گونه ویتامین یا مواد معدنی استفاده کنید با پزشک مشورت کنید.
با داشتن تغذیه مناسب اگر زمانی کسی ازموها وناخن های شما تعریف کرد ،سلامتی شما را بیشتر تحسین کرده تا زیبایی شما.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد